Les voortgang
0% voltooid

Het ezelsbruggetje bij turbo centreren is HARK. Misschien niet het meest sexy woord, maar je kunt het in ieder geval goed onthouden.


De H staat voor Houding, die is ontspannen en rechtop. En dan zoek je een balans tussen niet te gespannen en rechtop, en niet te ontspannen en ingezakt. Dus wel rechtop, ook met je onderrug, en dan ontspannen.


Je hoeft niet altijd zo te blijven zitten. Je kunt dan ook weer verder met hoe je normaal doet, en af toe weer naar terug.


De A staat voor Ademhaling. Adem in, en je groeit iets langer. Adem uit, en je ontspan langs de voorkant van je lichaam naar beneden.


De R voor Ruimte om je heen. Je wordt je bewust van de ruimte om je heen, aan alle kanten, en die vul je met je aandacht en aanwezigheid. Normaal gaat onze aandacht heel erg naar voren, dan krijgen we ook spanning in ons lijf.


Het is belangrijk om regelmatig die aandacht weer groot te maken - ook naar achteren, links en rechts, naar voren, boven en onder - is dat is de R van de ruimte om je heen.


Het grappige is dat als je bewust bent van de ruimte om je heen fysiek, dat je ook emotioneel en mentaal makkelijker het grotere plaatje, de grotere ruimte kunt zien, en dus creatiever bent en beter overzicht hebt. Je ervaart dan meer ruimte.


De K staat voor Kwaliteit activeren. Dat gaat over een kwaliteit van zijn, een soort smaakje die je toe kan voegen aan het centreren.


Bijvoorbeeld "gemak" is altijd een goed idee. Dan gebruik je deze zin: "Hoe zou het zijn met een beetje meer gemak in mijn lijf op dit moment?"


Je laat je lichaam dat regelen, en wat er gebeurt kan elke keer net anders voelen, maar het levert wel meer gemak op.


Dus je bent nieuwsgierig en je doet een verzoekje en dan komt er een reactie.


Je kunt ook andere kwaliteiten uitnodigen bijvoorbeeld kracht, helderheid, lichtheid, zachtheid of iets anders. Je kiest waar je op dat moment behoefte aan hebt of wat er nodig is voor de situatie waar je in bevindt.


Dus HARK weet je nog waar het voor staat? H van Houding, A van Adem, R van Ruimte om je heen, en de K van Kwaliteit activeren.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
(Naam en email zijn niet verplicht, email wordt nooit op de site getoond)
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Deel je ervaring, tips en vragenx

Goed gedaan! Wat vond je er van?

We horen graag je mening. En, als iemand twijfelt of deze mini-training wat voor ze is, blijkt dat het lezen van meningen van anderen heel erg helpt. Je review wordt anoniem gepubliceerd.

Goed gedaan! Wat vond je er van?

We horen graag je mening. En, als iemand twijfelt of deze mini-training wat voor ze is, blijkt dat het lezen van meningen van anderen heel erg helpt. Je review wordt anoniem gepubliceerd.

Goed gedaan! Wat vond je er van?

We horen graag je mening. En, als iemand twijfelt of deze mini-training wat voor ze is, blijkt dat het lezen van meningen van anderen heel erg helpt. Je review wordt anoniem gepubliceerd.

Goed gedaan! Wat vond je er van?

We horen graag je mening. En, als iemand twijfelt of deze mini-training wat voor ze is, blijkt dat het lezen van meningen van anderen heel erg helpt. Je review wordt anoniem gepubliceerd.

Goed gedaan! Wat vond je er van?

We hopen dat deze minitraining waardevol voor je is geweest! Zou je ons een plezier willen doen en een review achter laten? Misschien help je er iemand mee over de streep die twijfelt om mee te doen!

Meer gecentreerde mensen in de wereld, daar hebben we allemaal wat aan, of niet dan?